Barsawia 1420TH

W tym miejscu będę zbierał artykuły opublikowane na blogu, związane z prowadzoną przeze mnie kampanią opartą na systemie Earthdawn. Gramy w roku 1420TH, w którym dopiero otwarto bramy Throalu, a mieszkańcy Barsawii wychodzą z kaerów zamkniętych przez trwający cztery stulecia Pogrom. Nie ma dróg, rozwiniętej gospodarki ani państw. Nowy, dziki, odmieniony nie do poznania świat czeka na swoich odkrywców.


Informacje wstępne
Dlaczego Earthdawn? - powody, dla których zacząłem grać w Earthdawna, zamiast wziąć się za jakiś normalny system.
Earthdawn w piaskownicy - tym razem próbuję zgadywać,  po co ktoś inny mógłby się interesować moją kampanią i co może z tego mieć.


Modyfikacje zasad i dodatkowe reguły gry
Zasady ruchu, ver. 0,5 - system do hexcrawla, dopasowany do mechaniki systemu Earthdawn.
Zdobywanie informacji - zmiany i uszczegółowienie zasad - bo czasem lepiej jest rzucić 3 razy kostką, niż odgrywać jakiś element przez 3 sesje.
Zdobywanie doświadczenia - jak poradzić sobie z wolnym przyrostem doświadczenia w kampanii sandboksowej.
Ekonomia czasów po Apokalipsie - kolejna modyfikacja (komplikacja) zasad. 


Moduł w kawałkach - Pod Legendą
Obszar C15 - mapa centralnego obszaru kampanii
Dane podstawowe obszaru - kilka kluczowych haseł wyznaczających tło fabularne kampanii
Frakcja 1/6 - Pancerne Czaszki. Z okazji pierwszego dnia kwietnia. Do tego tabelki do losowania typowych przedstawicieli.
Frakcja 2/6 - Przedwcześni. Tutaj tabelka z typowymi przedstawicielami.
Jaskinia Ogrów - omówienie sposobu projektowania małych modułów (sam moduł złożony w pdf-a można pobrać stąd).


Struktura rozgrywki
Typowa sesja - czyli przedstawiam, jak sobie radzę z prowadzeniem Earthdawna w konwencji "sandbox" (z otwartym światem, bez fabuły narzucanej przez MG).
Wojna domowa - sand-boxing z "ciężkimi" regułami walki w Earthdanie.O hałsrulach.
Zdobywanie informacji - uszczegółowienie oficjalnych zasad, dotyczące tego jakże istotnego aspektu rozgrywki w czasie każdej kampanii w Earthdawnie.
Stół bez nóg - kilka fotografii pokazujących sandboxowy bałagan od kuchni.


Raporty z sesji
Shuran, Westhraal i Lilli na C11, cz. 1
Shuran, Westhraal i Lilli na C11, cz. 2


Pliki
Mapa Barsawii z podziałem na heksy.
Tabele cz. I - do generowania osad, kaerów, miast oraz ich walorów gospodarczych.
Tabele cz. II - do generowania BNów.
Karta BNa - do obustronnego wydruku. Uzupełniam dla tych postaci, którzy już weszli w relację z BG, a mogą się jeszcze przydać (w sensie - żyją).
Karty akcji - manewry, talenty, czary i broń. Gotowe do druku i wycięcia.
Karty postaci - wersja uproszczona, przystosowana do aktywnego miętolenia w czasie sesji.
Kalendarium wyprawy - tabelka do wypełniania na bieżąco podczas sandboxowej sesji.
Karta rozwoju umiejętności BG - do notowania przez MG na bieżąco podczas sesji.
Karta drużyny - na której zapisujemy punkty ruchu, harmonogram wart i plany graczy co do czasu wolnego podczas biwaku.


Linki
http://earthdawn.blogspot.com -  cały czas aktywny blog anglojęzyczny pisany przez Mordoma, gdzie znajdziecie najnowsze wieści związane z omawianą grą.
http://forum.earthdawn.com.pl - niesamowite forum, gdzie gracze i mistrzowie gry z długoletnim stażem dzielą się informacjami i doświadczeniami związanymi z Earthdawnem. Dominuje wysoki poziom merytoryczny i kulturalny styl wypowiedzi. Warto zajrzeć.
http://earthdawn.fasagames.com/downloads/files/EDC_Kaer_Tardim.zip - darmowa przygoda wprowadzająca a zarazem przystępny wyciąg z mechaniki. Jakby nie brak zasad rozwoju postaci, to nie wiem, czy by mi to nie wystarczyło. Po angielsku.
http://earthdawn.ajfel.pl - znakomity, choć ostatnio rzadko aktualizowany blog Ajfla. Znajdziecie tu m.in. krótkie recenzje niemal wszystkich dodatków jakie wydano do kolejnych (za wyjątkiem czwartej) edycji Earthdawna.
http://www.kosmitpaczy.pl - blog Michała Kosmali. Kupa fajnych tekstów i pomocy do gry.
http://earthdawn.gerion.pl - strona imć Geriona, ze znakomitymi artykułami o konstrukcji świata Earthdawna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz