Barsawia 1420TH


W tym miejscu będę zbierał artykuły opublikowane na blogu, związane z prowadzoną przeze mnie kampanią opartą na systemie Earthdawn. Gramy w roku 1420TH, w którym dopiero otwarto bramy Throalu, a mieszkańcy Barsawii wychodzą z kaerów zamkniętych przez trwający cztery stulecia Pogrom. Nie ma dróg, rozwiniętej gospodarki ani państw. Nowy, dziki, odmieniony nie do poznania świat czeka na swoich odkrywców.



Informacje wstępne
Dlaczego Earthdawn? - powody, dla których zacząłem grać w Earthdawna, zamiast wziąć się za jakiś normalny system.
Earthdawn w piaskownicy - tym razem próbuję zgadywać,  po co ktoś inny mógłby się interesować moją kampanią i co może z tego mieć.


Modyfikacje zasad i dodatkowe reguły gry
B1420TH, ver. 0,7.1 - system do grania w piaskownicy, dopasowany do mechaniki systemu Earthdawn.
Zdobywanie informacji - zmiany i uszczegółowienie zasad - bo czasem lepiej jest rzucić 3 razy kostką, niż odgrywać jakiś element przez 3 sesje.
Zdobywanie doświadczenia - jak poradzić sobie z wolnym przyrostem doświadczenia w kampanii sandboksowej.
Ostrowy burzanu - przyznawanie Punktów Legend - jeszcze o modyfikacjach systemu rozwoju adeptów
Ekonomia czasów po Apokalipsie - kolejna modyfikacja (komplikacja) zasad. 


Ostrowy burzanu
Wprowadzenie do kampanii - wstępne założenia
Podsumowanie sesji 0 - jak razem wymyśliliśmy tę kampanię
Sesja 1 - raport i wykorzystane narzędzia
Sesja 2 - Masakra w Paj-Bazaar
Sesja 3 - Płonące jurty
Sesja 4 - Przeprawa przez góry
Sesja 5 - Notun Hall
Sesja 6 - Potyczka z bladawcami
Sesja 7 - Nadciąga eskadra dzikich wietrzniaków (koniec)
(Dwie ostatnie sesje nigdy nie zostały opisane.)


Moduł w kawałkach - Pod Legendą
Obszar C15 - mapa centralnego obszaru kampanii
Dane podstawowe obszaru - kilka kluczowych haseł wyznaczających tło fabularne kampanii
Frakcja 1/6 - Pancerne Czaszki. Z okazji pierwszego dnia kwietnia. Do tego tabelki do losowania typowych przedstawicieli.
Frakcja 2/6 - Przedwcześni. Tutaj tabelka z typowymi przedstawicielami.
Jaskinia Ogrów - omówienie sposobu projektowania małych modułów (sam moduł złożony w pdf-a można pobrać stąd).


Struktura rozgrywki
Typowa sesja - czyli przedstawiam, jak sobie radzę z prowadzeniem Earthdawna w konwencji "sandbox" (z otwartym światem, bez fabuły narzucanej przez MG).
Wojna domowa - sand-boxing z "ciężkimi" regułami walki w Earthdanie.O hałsrulach.
Zdobywanie informacji - uszczegółowienie oficjalnych zasad, dotyczące tego jakże istotnego aspektu rozgrywki w czasie każdej kampanii w Earthdawnie.
Stół bez nóg - kilka fotografii pokazujących sandboxowy bałagan od kuchni.


Raporty z sesji
Shuran, Westhraal i Lilli na C11, cz. 1
Shuran, Westhraal i Lilli na C11, cz. 2


Pliki
Mapa Barsawii z podziałem na heksy.
Tabele cz. I - do generowania osad, kaerów, miast oraz ich walorów gospodarczych.
Tabele cz. II - do generowania BNów.
Karta BNa - do obustronnego wydruku. Uzupełniam dla tych postaci, którzy już weszli w relację z BG, a mogą się jeszcze przydać (w sensie - żyją).
Karty akcji - manewry, talenty, czary i broń. Gotowe do druku i wycięcia.
Karty postaci - wersja uproszczona, przystosowana do aktywnego miętolenia w czasie sesji.
Kalendarium wyprawy - tabelka do wypełniania na bieżąco podczas sandboxowej sesji.
Karta rozwoju umiejętności BG - do notowania przez MG na bieżąco podczas sesji.
Karta drużyny - na której zapisujemy punkty ruchu, harmonogram wart i plany graczy co do czasu wolnego podczas biwaku.
Karty Zdarzeń, Miasta i Dóbr - karty do wycięcia, na których umieszczamy specjalne wydarzenia bądź odkrycia, na jakie można natrafić w całej Barsawii po Pogromie, niezależnie od regionu



Linki
http://earthdawn.blogspot.com -  cały czas aktywny blog anglojęzyczny pisany przez Mordoma, gdzie znajdziecie najnowsze wieści związane z omawianą grą.
http://forum.earthdawn.com.pl - niesamowite forum, gdzie gracze i mistrzowie gry z długoletnim stażem dzielą się informacjami i doświadczeniami związanymi z Earthdawnem. Dominuje wysoki poziom merytoryczny i kulturalny styl wypowiedzi. Warto zajrzeć.
http://earthdawn.fasagames.com/downloads/files/EDC_Kaer_Tardim.zip - darmowa przygoda wprowadzająca a zarazem przystępny wyciąg z mechaniki. Po angielsku.
http://earthdawn.ajfel.pl - znakomity, choć już dawno zaniechany blog Ajfla. Znajdziecie tu m.in. krótkie recenzje niemal wszystkich dodatków jakie wydano do kolejnych (za wyjątkiem czwartej) edycji Earthdawna.
http://www.kosmitpaczy.pl - blog Michała Kosmali. Kupa fajnych tekstów i pomocy do gry.
http://earthdawn.gerion.pl - strona imć Geriona, ze znakomitymi artykułami o konstrukcji świata Earthdawna.
http://habibsite.ubf.pl/viewpage.php?page_id=20 - kilka wartych uwagi artykułów Habiba.
https://www.facebook.com/groups/495387357138617/ - fanpage o Earthdawnie na FB. Jeśli potrzebujecie szybkiej odpowiedzi na pytanie związane z tym systemem, to ostatnio tylko tam.

2 komentarze:

  1. Żałuję, że przeglądam reddity, zamiast odwiedzać polską, zapomnianą już trochę blogosfery. Tak dla przykładu ten blog odkryłem kilka tygodni temu, a dostarczył mi już tony inspiracji. Fantastyczne materiały. Dobrze opisane, przekonujące, bo ewidentnie u autora przedstawione mechanizmy działają. Świetne rzemiosło, rzekłbym. Bardzo dziękuję i zapewniam, że będę się posilał, aby tworzyć własne rozwiązania.

    Z prowadzeniem blogów dzisiaj wiązałbym jedną myśl - jeśli nawet dany blog czyta tylko jedna osoba, to choćby dla tego jednego widza warto! To się przekłada na graczy, kolejne sesje... oddziałuje siłą rzeczy na wielu. Liczę na nowe materiały i aktualizacje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, jeśli w jakikolwiek sposób byłeś w stanie skorzystać! Dzięki za dobre słowo. Na razie na blogu cisza, nie mam akurat niczego specjalnego, czym mógłbym się podzielić. Mam nadzieję, że to się kiedyś zmieni.
      Powodzenia z prowadzeniem własnego bloga! Zaglądałem i zapowiada się to całkiem ciekawie - obyś nie stracił szybko zapału!

      Jedna drobna rada - napisz do któregoś z administratorów agregatora blogirpg.blogspot.com (na stronie znajdziesz maile). Dzięki temu więcej osób będzie mogło znaleźć Twoje zapiski, albo skorzystać z bardzo fajnych skądinąd mapek.

      Usuń