Poniżej zamieszczam kilka propozycji autorskich settingów do gier fabularnych. To są tylko wstępne założenia. Nie zamierzam specjalnie rozwijać tych projektów samodzielnie. Chciałbym, aby rozbudowywały się organicznie, w trakcie rozgrywanych sesji. Jeśli kiedyś zaczną żyć własnym życiem, przeniosę je w inne, bardziej widoczne miejsce na blogu.
Wszystkie poniższe propozycje powstały z myślą o graniu sandboxowym, bez scenariuszy, za to z silnym naciskiem na eksplorację Nieznanego.
Wszystkie poniższe propozycje powstały z myślą o graniu sandboxowym, bez scenariuszy, za to z silnym naciskiem na eksplorację Nieznanego.
Falikiria - (w zamierzeniu) genericowy setting fantasy, przeznaczony do grania w Dungeons&Dragons itp. Konkurencja dla Greyhawk i Mystary. Świat odkrywany na nowo po tysiącleciach potopu. Rozwój osadnictwa, początki feudalizmu. Plądrowanie starożytnych ruin w poszukiwaniu skrawków starożytnej wiedzy.
Morenor - nieznany południowy kontynent na Ardzie, na którym próbują przetrwać potomkowie dawnych Numenoryjczyków. Co pozostało z ich dawnej wspaniałej kultury na lądzie, gdzie nie ma ani żelaza, ani surowców do budowy dalekomorskich statków?
Pieśń Jutrzenki - mityczno-etniczne fantasy w stylu tolkienowsko-staffordowskim. Świat Pierwszej Ery - Ery Księżyca. Wciąż "under construction". Wszystkie znaczące działania podejmowane w tych realiach mają szansę zaważyć na losach świata i stać się zaczątkami mitów.
Złe Ziemie - setting heroic fantasy z elementami survival horror. Życie ludzi na obcej planecie, pełnej egzotycznych form życia, gdzie wszystko próbuje ich zgładzić lub zwieść. Dzień trwa tylko 4-6 godzin, a wychodzenie poza cytedele po zmroku jest skrajnie niebezpieczne i nieodpowiedzialne.
W górę rzeki - setting i model rozgrywania kampanii o wędrówkach w czasie. Terminator spotyka pasterzy z epoki brązu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz